Tuesday, June 14, 2016

SABAR DUHAI HATI....

Bulan2 posa ni memang banayak perkara yang menduga keimanan dan kesabaran kan...Semakin aku memohon agar diberikan kesabaran semakin tu lah Tuhan menguji keimanan aku.
 
Kalau ikut hati marah, mau jugak aku cakar2 muka dia ni. Dah la lepas tangan dalam segala hal..yang buat aku hilang sabar bila dia menunding kesalahan yg dia buat pada aku. Walhal perkara yang sama dah kuingatkan berkali-kali tapi biasalah kan...dia ni jenis semuanya "NANTI DULU"
 
End up nya bila isu ni timbul..boleh plak tu nama aku yg dia letak atas sekali memikul biawak idup dan menafikan semua kesilapan yang dia sendiri buat!. Cakap pun di belakang aku..Kalau ko benar, naper tak bersemuka aje dengan aku kan?. Ya Allah..rasa sakit sangat hati ni bila berita tu orang lain yang sampaikan pada aku..
 
Tak mengapalah...Alhamdulillah...aku puasa..ko pun mesti puasa gak kan?. Berpuasa sedangkan menipu dan memfitnah orang tu akan "menambah Pahala ko" di bulan Ramadhan ni. Muga Allah membalas "kebaikan hati ko tu"...Amin
 
 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com