Thursday, July 28, 2016

UNTUK KESEKIAN KALINYA

Untuk ke sekian kalinya aku berani untuk menjadi diri sendiri..berani menyuarakan isi hati yang aku pendam selama ni...
 
Berdiam bukan bermakna aku takut berhadapan dengan kenyataan tapi ingin melihat sejauh mana reaksi mereka di sekelilingku..Berdiam aku..bukan bermakna aku menelan bulat-bulat apa yang diberikan.
 
Teringat kata2 mendiang bos aku dulu.."kita ibarat timun..jangan mimpi nak beradu kekuatan dengan durian". Memang aku tak mimpi pun nak menjadi timun yang tunjuk kuat didepan durian tapi tak salah rasanya mempertahankan hak sendiri yang sememangnya dari dulu milik aku.
 
Letih sebenarnya bila asyik mengalah aja ni...apalagi bila ada yang mengambil kesempatan di atas sikap aku ni. Kadang2 terasa betapa tak adilnya dunia ni...tapi kembali sedar bahawa tiap kejadian semuanya atas landasan dan ketentuanNya. Siapa aku untuk menidakkan apalagi menyalahkan semua ni.
 
Tentu ada hikmah disebalik semua ni..kita tak tau...TAPI yang pasti dari sini..aku mengenali isihati insan yang bergelar mahkluk Allah yang zahirnya penuh sifat keislaman tapi sebenarnya hanya mementingkan diri sendiri. Di saat aku memerlukan pertolongan dan bantuan...baru kini aku kenal siapa kawan yang benar-benar boleh dipanggil sahabat....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com