Tuesday, August 9, 2016

KEGAGALAN BUKAN PENAMAT HIDUP!

Rasanya..kalau korang di tempat aku..apa yan korang rasa tika dapat berita yang anak kesayangan gagal..tak kisah la gagal dalam apa jugak tapi gagal mendapatkan sesuatyu yang diidamkan. Aku..rasa sedih yang teramat sebenarnya yang tak dapat nak digambarkan dengan kata-kata tapi demi anak ..aku kuatkan semangat dan bersikap seolah-olah aku tak kisah tapi sebenarnya "AIMAN ni KISAH!.."

Siapa la yang tak sedih bila lihat atau mengalami kegagalan dalam hidup kan? Tapi berbaloi ke kita bersedih..menyesali perkara yang dah berlalu..Okay! bagi aku , hidup perlu diteruskan..Move on!. Ko nangis airmata darah pun..segalanya dah berlaku dan tak mungkin berulang kan.

Sebagai ibu..aku beri dia semangat...Cuba lagi dan kalau masih gagal juga mendapatkan apa yang diidamkan...kita cuba altenatif lain. Tuhan kurniakan kita akal bukan untuk disimpan tapi untuk digunakan...Insya Allah anak mama bukan kesaorangan dalam hidup ni..Mama akan sentiasa berdiri di sebelah untuk membantu dan bersedia menjadi pendengar setia  disetiap permasalahan anak-anak mama...

Ya Allah..jujurnya aku tak punya kekuatan untuk melihat kesedihan anak-anakku. Bantulah mereka Ya Allah untuk mencapai apa yang mereka idamkan selagi ianya tidak memudaratkan mereka.


No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com