Wednesday, September 28, 2016

INDAHNYA PERKHAWINAN...(JIKA TIADA ORANG KETIGA)

Kata orang alam percintaan tu indah sangat kan apalagi kalau sampai ke jinjang pelamin. Mau tak indah?? Orang yang kita sayang dan rindu selama ni berada di sisi sepanjang masa...Cewahhh...teringat akak time mula-mula kahwin dulu...
 
Tapi tak semua orang bernasib baik dalam alam perkhawinan ni walaupun perkhawinan tu atas dasar cinta sama cinta. Masa bercinta kemain lagi ber mama...papa bagai..Dah kahwin, anak baru kan sorang dah buat perangai. Tak lelaki yang miang..yang perempuan plak buat perangai kan?
 
Akak terbaca lah satu citer kat fb akak camner kecoh pasangan yang baru bercerai ni berebut anak nan sorang. Terfikir akak..mengapa tak ada jalan penyelesaian dan mesti diakhiri semuanya dengan permusuhan. Kalau perlu bercerai..bercerai lah dengan cara yang baik..mengapa perlu bermusuhan dan berebut anak bagai?. Cuma yang akak nampak di sini..anak tu digunakan untuk melepaskan dendam.
 
Cuma akak nak pesan lah kat sini yer, kalau korang pompuan kat luar sana diantaranya yang kahwin dengan laki orang atau dud orang..jangan lah campurtangan kemelut dia dengan ex-wife dia apalagi melibatkan anak-anak mereka. Ko jaga jer atap rumahtangga ko...jangan menyebuk nak bervideo2 dan berviral2 bagai dalam fb. Confirm orang kutuk ko yang suka jadi Mat lampir @ minah kepoh yang propa gitew...Dok umah diam2...lipat kain yang bertimbun kat umah tu lagi baik!!
 
 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com