Sunday, November 6, 2016

SERBA SALAH DIBUATNYA..

Antara bos lelaki dengan bos pompuan..mana pilihan korang? Eik dah macam tajuk lagu lak "Perawan atau janda"...

Mostly mesti korang pilih bos lelaki kan sebab rata-rata kata bos pompuan ni cerewet la..bossy la...membebel la dan sewaktu dengannya. Aku dulu memang tak merasa pun dapat bos pompuan so tak boleh la nak buat perbandingan.

Tapi tau tak korang..bukan semua bos pompuan ni perangai teruk yang suka nak cari kesalahan orang bawahan dia. Kalau ko tak buat salah...tak de giler dia nak meroyan tak tentu pasal..Aku ada experience dengan kerenah staff yang tak de disiplin..Pun selama ni tak penah aku ambil tindakan. Bukan seminggu dua dia buat perangai macam ni tapi dah bertahun... Dalam seminggu 2 hari datang...3 hari relax..Big bos pun tak berani buat camni..ada waktu anjal plak...

Tapi kebaikan aku tu buat dia ambik kesempatan plak...Suka suki dia jer nak tak datang ke pejabat tanpa maklumkan pada kami. Sudahnya kerja dia terbengkalai dan aku plak terpaksa turun padang menyelesaikan kerja dia..Of coz la seronok kan?..datang keja..semua dah settled.

Dah pernah kena tindakan disiplin pun tak merubah apa-apa..Hati kering sungguh..So..jangan marah aku yer..kalau tindakan aku kali ni buat kau dan yang sewaktu dengannya tu...marah..Aku dah cukup berlembut dengan ko selama ni.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com