Tuesday, September 10, 2019

TUGASAN

Selamat pagi semua... Semalam akak cuti sebab nak menemankan gegirl amik exam MUET dia di Kolej Tingkatan Enam somewhere kat Bandar Menjalara kalau tak silap. Alhamdulillah fasa pertama dan settle. Kol 4 menghantar gegirl akak ke stesen keretapi Kepong untuk balik ke UITM Tapah untuk meneruskan pengajiannya. Diam tak diam ..dah masuk semester 4 dah anak daraku ni. Bekat kegigihannya, gegirl akak dah 3 kali dapat anugerah dekan (Dean list). Tumpang gembira dengan kejayaannya.

Hari ni akak mulakan kerja dengan semangat nak menyiapkan tugasan semalam..Dengan lafaz Bismillah dan doa, akak mohon agar diberikan rezeki yang berkat dan juga dipermudahkan setiap urusan. Sesungguhnya rahmat Allah tu luas..dan akak percaya jika kita berusaha gigih, Allah akan melimpahkan rezekinya kepada hambaNya yang berusaha.

Kesan jerebu hari ni, buat tekak akak agak kurang selesa dan dada rasa sesak. Harap2 keadaan ni kembali reda...Banyak job list akak hari ni dik non..nak prepare rental agreement untuk tenant2 akak yang baru ni. dan fikirkan apakan menu sesuai untuk majlis kesyukuran akak nanti. Nak setting tempat kat mana nak letak peralatan kerusi dan meja..nak prepare apa makanan tambahan seperti bubur atau kuih muih yang nak dihidangkan. Ligat kepala ni memikir..

Apapun..kita buat kerja dulu yer..Tak der koje ..tak der gaji wehhh! Selamat bekerja semua..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com