Sunday, July 28, 2013

PEMBAZIRAN TANPA SEDAR

Kengkawan ofis selalu kata aku ni pandai budger perbelanjaan aku. Orang keja bahagian kewangan ler katakan. Sebenarnya aku sendiri tak rasa gitu.alah kenkadang tu lagi teruk bila sesuatu yang beria-ria aku beli tapi sudahnya tak pakai dan guna pun.

Raya tahun ni, awal-awal aku dah plan nak baju raya paling banyak pun 2 helai jer..Tup-tup boleh kesasar plak bila teruja tengok jualan baju raya yang cantik2. Sebenarnya aku salahkan hubby aku gak sebab masa membeli tu, doa tak remind aku pun...asyik dok angkat ibu jari ( tanda ok ler tu) masa aku tunjuk baju tu kat dia. Amik ko! samapi kat umah, kira punya kira....5 helai baju raya aku. Tu tak campur lagi dengan kain ela yang belum ditempah ada 3 pasang yang direject oleh tailor dek kerana tempahan penuh!

Diam2 aku pujuk hati ni...tak per..tak rugi pun aku beli...sebab sumer aku pakai..(walaupun dalam hati ni sesal tak sudah) huhu...Pada korang yang belum bershoping tu, kawal perasaan tu ...cam hubby aku kata...isteri dia ni bukan nya accountant tapi engKAUT! 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com