Wednesday, July 31, 2013

SAPA KATA SENANG JADI ORANG SENANG?

Kalau tengok dari mata kasar, orang luar mungkin fikir begitu mudah untuk aku berjaya malah ada yang kata kemewahan yang aku perolehi ni mendadak jer dapat nyer cam hujan emas turun dari langit. Statement cenggini tak perlah lagi..ada yang main gurau kasar lagi dengan aku.."ko beli toyol ke"? Amboiiii tak sayang mulut ko !

Sapa kata mudah?? Meh sini! ko tengok hidup aku..memang ler ko boleh cakap gitu tapi aku ni yang merasakan jerit perihnya nak mengumpul reta Ismet Ulam Raja ni jer yang tau camner sakit nyer.

Dari mula naik turun bank mendapatkan loan hinggalah kepada pergi balik berjumpa lawyer semua aku dah lalui. Tu belum lagi bab buat umah ...nak monitor lagi kerja-kerja pembinaannya, nak memilih jenis2 tiles dan tah apa lagi ler yang aku buat. Dah macam mandor jer aku waktu masuk ke kawasan pembinaan tu...

Masalah tak gak selesai...bila dah terdirinya umah, masalah2 lain plak berbangkit. Kiranya muka aku ni dah famous kat MPS tu...gara2 kenaikan cukai pintu yang mendadak naik. Nak protes ler kononnya...ada rezeki depa pertimbangkan untuk reducekan sket. huhu...Tapi serius aku cakap, so far aku tak penah miss bayar cukai pintu ataupun cukai tanah yer.. Nak menjaga nama baik kononnya...


Tak kisah ler di mana kedudukan anda sekarang. Yang penting, kalau anda ada kemahuan untuk berjaya, berusahalah dengan gigih. InsyaAllah ..berkat usaha dan rezeki yang halal, semuanya akan dipemudahkan Tuhan...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com