Thursday, August 1, 2013

DUGAAN DI BULAN PUASA

Korang penah dengar tak peribahasa "lebih sudu dari kuah" ermmm....lebih tepat lagi pepatah "kaduk naik junjung". Eh kalu aku bukan kamus Dewan ni, banyak ler peribahasa yang boleh aku gambarkan tentang makhluk Tuhan sorang ni.

Mula2 masa nak sewa kedai aku dulu, dah nampak perangai sogeh minah ni tapi hubby aku terima gak dia.Rupa ramalan ku benar belaka ( cam lirik lagu plak).

Kedai tu aku buat bilik air baru untuk dia. Boleh plak dia minta robohkan...tak mau pesen camtu...nak ikut pesen tengkorak dia jer. Tu tak per lagi...bab sewa ni dia buat kita cam peminta sedekah plak. Tiap kali nak remind dia..dah tu boleh plak suka suki bayar ikut cita rasa dia...bayar RM300, peh tu RM350....sampai ler habih sebulan sewa. Ingat kedai aku u courts yang ada monthly instalment ke haper??. Boleh plak dia cam marah bila tiap kali minta sewa. Dia tuan rumah ke atau aku..? Atau minah ni ada penyakit kecelaruan akal fikiran yg tak reti nak bezakan penyewa dgn pemilik!


Ni buat hal plak, pandai2 potong sewa kedai aku sebab dia nak buat lesen plak plus duit under table yg dimintak orang dlm yang ala2 lintah darat yang amik kesempatan ni. Aku tak peduli ler dia nak bagi under table ke atau underware dia sekali pun. Aku tak nak bersubahat tapi suka2 minah ni nak potong duit sewa aku sebab benda ni. Kang dengan ko2 sekali dengan lintah darat tu aku seret nanti. Mau ker?

Ni tengah istighafar menyabarkan diri sendiri ni....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com