Sunday, August 11, 2013

MEH KITA KITAR SEMULA

Bukan nak bersyarah atau nak berkempen tapi cuba korang fikir dan renung2kan apa yang nak aku katakan...

Seperti kebanyakan surirumah yang lain..aku pun tak terkecuali membeli barang dapur di hujung minggu. Tiba kat kaunter bayaran, baru ler aku perasan yang hari ni hari tanpa plastik (kata budak kaunter tu). Habih tu aku nak bawak dengan apa barang
2 yang bertimbun ni?. Budak kaunter tu jawab yang plastik akan diberi tapi kena beli.

Tak kisah ler bab beli plastik beg tu tapi kelakar plak aku rasa kempen yang cam tak masuk akal ni. Kalau betul2 nak berkempen, apa kata korang implement betul2. Nape tak kempen kitar semula bab penggunaan plastik ni hanya pada hari Sabtu jer..tu pun tak menyeluruh..Maksud aku...dah bertukar kepada kempen jual plastik bag plak.


Tu satu hal la jugak...yang aku heran tu, naper tak dihapuskan terus penggunaan plastik ni?. Bukan ker boleh diganti dengan karung kertas cam kat oversea pakai tu. Lebih mesra alam gitew dan tak payah nak pening kepala memikirkan camner nak melupuskan beg plastik tu kan!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com