Friday, August 22, 2014

RUNTUN HATI SEORANG IBU...

Duhai hati..duhai jiwa...tersentuh naluri keibuanku bila mendengar rintihan salah seorang anak mangsa MH17 yg ingin mencium jenazah ibu biar pun cuma sebentar. Mungkin dia mengerti yang dia akan melalui perjalan hidup yang panjang tanpa ibu di sisi selepas ini..
.

Tumpah juga airmata ni bila permintaannya tidak dapat ditunaikan..Aku yang di usia begini pun tidak berdaya untuk menghadapi saat2 yang memilukan seperti ini apalagi anak yang masih muda...yang masih belum puas bermanja dengan  ibunya.

Besarnya ujian yang Allah berikan padamu tapi percayalah nak...Allah itu tidak pernah kejam pada hambaNya. Setiap yang berlaku, pasti ada hikmahnya. Muga dia fiberi lekuatan dan semangat yang kuat untuk menghadapi ujian Allah ini.

Semua ini membuat kita lebih menghargai orang2 tersayang yang berada di sekeliling kita  lerana kita tidak tau bila dan bagaimana kita di "panggil" bila tiba waktunya nanti. Muga pemergianku nanti tidak diratapi orang2 tersayang tetapi diiring dengan doa untuk bekalan di sana nanti....

1 comment:

  1. Sayangilah ibumu sewaktu hayatnya masih ada. Tiada apa yg lebih bernilai tanpa doa dan kasih seorang ibu.

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com