Sunday, May 26, 2019

BOIKOT KEDAI PERABOT NI!!

Tak tau la berapa markah posa aku hari ni.. Hangin satu badan dengan satu mamat bangla ni. Citer nya gini, 4hb Mei ari tu, mak akak ajak teman dia beli sofa baru untuk raya. Hubby aku suggest la kat Seksyen 7 Shah Alam sebab senang satu tempat jer. Kedai kat sini ada 2 tingkat so tak payah nak pegi mana-mana dah.

Masa masuk satu kedai ni "Modern Home Lifestyle" yg ada di tingkat atas, bukan main bangla ni menyapa ramah. Bagi tau mereka  ada kilang sendiri ..that why harga murah konon.. (Tak gak berapa murah sebenarnya) Masa nak beli tu mak minta la freegift dan dia janji 5 kusyen dan juga spray untuk pencuci sofa tu. Bila minta masa tu dia kata akan hantar sekali dengan perabot.

Bila perabot sampai..freegift yang dijanjikan tu tak ada. Makanya emak call la bangla ni tanya..dia boleh minta kami datang ambik sendiri pulak dahhh.. Dah la jauh Selayang dengan Shah Alam..Tak pe lagi tu..bila call next week hari Jumaat dia bagi tau kedai tutup..walhal minggu sebelum tu pun alasan dia  tutup jugak.

Mula la angin setan aku ni naik!. Aku tanya dia betul2 bila aku boleh datang collect freegift tu. Dia janji Isnin hokay. Tak pe..akak sabarrrr.... posa kannn... Bila Isnin je sampai, aku suruh anak dara aku tolong ambilkan.. Bangla hanat ni boleh plak create alasan kata datang balik pukul 4.30 petang..baru freegift tu ada!. Paling sakit hati tu, spray pencuci yg dia janji kat mak aku tu mati2 dia nafikan dia nak bagi.. After 23 hari, ko cakap freegift tu tak ada lagi??Dia ingat rumah aku sebelah belakang kedai dia jer ker nak ulang alik berkali2?? 

Memang aku lupa aku posa ari ni..kaw2 aku maki dia..tau plak cakap jauh bila aku suruh dia hantar freegift tu sendiri ke rumah! Habis kita yang datang ke kedai dia ni terbang pakai jet pejuang ke ??. 

Disebabkan bangla hanat ni cabar akak untuk viralkan kedai dia (dia ingat boleh popular cam Aliff Aziz kot) so akak sahut la cabaran dia..Datang negara orang ..bisness la elok2..jangan nak menipu pulak.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com