Sunday, November 4, 2012

NOSTALGIA HUJAN

Semalam hujan...hari ni pun sama gak. Pendekkata pagi cuacanya okay tapi petang for sure mesti hujan. Apa-apa pun sumer tu pemberian Allah yang ada hikmahnya disebalik pengetahuan hambaNya.

Bukannya aku nak mempertikaikan kerja Tuhan, cuma nak berkongsi citer dgn korang di luar sana..aku sepatutnya plan nak gi pasar malam semalam tapi terbantut bila hujan turun renyai-renyai plak. Leceh sebenarnya berjalan dalam hujan ni tambah lagi nak beli barang.

Lain ler ,masa bercinta dulu, berpayung dalam hujan. Sanggup hubby aku basah semata-mata tak mau aku basah.Aku plak dek kesiankan dia yang dah lencun sebelah badan, cuba meletakkan payung tu ditengah2. Dia tolak kat aku..aku plak tolak kat dia. Sudahnya kedua2nya badah kuyup!

Dah kawin ni lain plak citernya..Tak der lagi adegan romantis dengan iringan lagu Iwan dengan Amelina pasal berpayung daun pisang berkumandang. Yang ada...bebelan dia bila baju dia basah terkena hujan..Tu ler dia orang lelaki ni ....aiks dah masuk bab ngutuk hubby sendiri plak.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com