Sunday, October 28, 2012

DAH 19 TAHUN ACAP....

Cewahhhh..saper sangka akak dah ada anak bujang umur 19 tahun yang lagi besor badan dari omaknya.. Rasa cam terdengar2 komplen dari opah, autie dan unclenya tentang kenakalannya yang time tu tahap maksimum!

Asal selipar hilang jer..mesti Acap!Bedak Talkum Opah bertabur dalam bilik pun mesti Acap!..Rambut Opah yang dah bersimpul dengan kipas helikopter mainan pun kerja Acap gak . Paling sadis tu muka Atuk yang tengah tidur pun dilukis dengan artline (mujur bukan permanent) kaler hitam sumer kerja Acap atau nama glamour yang omak dia bagi Muhamad Daniel Ashraf!

Dah besar panjang ni..nasib baik le kenakalannya tu tak dibawak sama. Dia ler jadi pilot aku ke sana sini sekarang ni...jadi tukang beli stok barang dapur Opah...Alhamdulillah, dia jadi anak yang baik dan menyenangkan hati mama dan ayahnya...

Walaupun dia teringin nak masuk sekolah penerbangan awalnya...tapi olehkerana Abah tak mengizinkan dengan alasan atuknya (Tak usah! Atuk gayat!) dia memilih Business Studies sebab atuknya nak dia jadik tokey gak kot!

Hari ni 27/10....kenangan terindah 19 tahun yang lalu datang kembali. Saat mula aku menatap wajahnya dengan penuh kesyukuran dan kasihsayang DAN....kasihsayang tu tak akan pudar sampai bila2....Doa dari mama dan ayah sentiasa mengiringimu walau di mana Acap berada....

2 comments:

  1. pasti banyak karenahnya sepajanjang tempoh membesar itu.saya ada sorang hero.baru 7 tahun umurnya ;)

    ReplyDelete
  2. Camner pun Irfa, sebagai ibu, kita terhibur dgn kenakalannya tu...kan?

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com