Monday, October 22, 2012

ULAR YANG MENYUSUR AKAR TAKKAN HILANG BISANYA.

Lorr...pehal plak pepagi akak ni citer pasal ular plak dah? For your info, akak memang tak gemor bab2 ular ni tapi citer pasal peribahasa ni sebenarnya ada kaitan dengan akak punya citer hari ni.

Semalam akak gi Pejabat Tanah dan Galian kat Ipoh nuu..nak settledkan harta2 "Ismet Ulam Raja" di dalam ini negeri laaa.... Dah nak masuk 2 tahun, tak gak settled2..menunggu adik nan sorang ni yang dok asyik bz manjang dengan kerjanya. Maka alkisahnya akak yang tak bz ni kononnya disuruh ler mewakilkan dia untuk mengadap orang2 Tanah ni....hihi



Akak idok ler nak komplen yang bebukan tapi sikap dorang yang buat kami cam bolasepak ATM vs Kelantan ari tu yang buat akak hangin satu badan. Pejabat Tanah Sri Iskandar kata geran ni ada kat Pejabat Tanah & Galian...Sudahnya terpaksa berpatah semula.

Yang buat akak meroyan tu..ada ler satu mamat sengal bahagian hak milik kat Pejabat Tanah dan Galian ni..(endak jer aku mention nama dia kat sini) yang boleh aku katakan bersikap kurang ajar...Geran aku tu rupanya dorang bagi tanpa sign..mujur ler aku check sebelum berpatah balik ke Sri Iskandar...Staff kat situ mintak aku jumpa dia untuk sign.

"Awak tak nampak ke ada orang dalam bilik saya!". Aku pun bukan buta, memang aku nampak sebab tu aku cakap kat dia maaf kerana menganggu. Aku cuma nak dapatkan signature dia jer, bukan nak suruh dia check document ke haper!.Dengan muka angkuh lagi tak handsome tu...dia tetap enggan sign sebaliknya suruh aku naik ke dept lain.

Tak sampai 5 minit pun aku tunggu, officer kat atas tu senang jer bagi kerjasama sign geran aku tu...Apa yang susah sangat mamat sengal tu nak sign...Gaji ko dibayar untuk buat semua tu...kalu rasa2 dah malas buat kerja...balik jer kampung noreh getah lagi baik. Tak der ler orang nak pandai muka tak der rezeki cam ko tu.

Pangkat yang ada tu tak tinggi mana pun..jangan ler tinggi idung! Berlagak tak kena tempat! Orang cam ko tu tak layak dok tempat yang berurusan dengan orang awam. Buat busuk nama Pejabat Tanah dan Galian tu jer!. Tak jatuh pun maruah ko tu kalau ko luangkan masa 5 saat untuk menyain geran sehelai!.

                                Ular ni berbisa..tapi mulut mamat sengal tu lagi bisa dan longkang!

Anyway akak nak ucapkan terima kasih tak terhingga atas sikap ramah mesra bahagian kaunter dorang yang jauh lebih baik budipekertinya dari orang yang dok dalam bilik cam stor barang tu!. Juga terima kasih buat staff dibahagian pembayaran resit cukai pintu Pejabat Tanah Sri Iskandar yang sudi entertain kami meskipun waktu bertugas dorang dah tamat...Muga Tuhan murahkan rezeki kalian...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com