Wednesday, October 24, 2012

TERUJA NAK GI VIETNAM PLAK

Kenang-kenang balik..dah lama aku tak gi travel ni. Kali terakhir pegi Medan Indonesia. That was in 2011. Yer lah time Abah aku baru jer meninggal masa tu. Peh tu tak penah dah kemana-mana sebab bz menguruskan kerja-kerja menaiktaraf premis baru. Masa yang panjang dan penggunaan wang yang banyak mungkin ler salah satu faktor yang menyekat akak dari membazir...


Tapi hari ni bila dengar one of my officemate ni bercerita tentang trip dia ke Vietnam...weiii mengedik akak..teruja dengar cerita tentang barang-barangnya yang murah gilerr. Tang bab murah tu yang akak nak dengar tu!. kasut murah...beg murah...perempuan murah..Hah! yang ni tak masuk dalam bab yer...hik! hik!

Katanya..Ho Chi Minh tu bandar syurga shopping!...Rasa sumer benda nak angkut..ni kalu bawak omak den ni parah ni...Mau dia tidur dalam kedai tu...Silap2 duit tambang balik pun tak der..

 
Aku suker yang nie!
 
Harap-harap ler cik Abe boleh bawak aku satu hari kelak ke sini. Nak kumpul duit dulu untuk buat pelaburan ke sana...Pelaburan? Penghamburan wang rasanya..
 
Vietnam...tunggu kedatanganku....
 
 
 

1 comment:

  1. harus pegi..saya pegi sana teman kawan ambik barang,dia jual baju kurung yg sarat manik labuci tu...tp penat giler sbb pegi balik hari

    mmg dah niat nak pegi sekali lagi,tido semalam so boleh pegi pasar malamnya..

    nak beli kain cotton utk buat baju kerja.hehe

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com