Thursday, October 11, 2012

MAKIN SEDAP BUAT DOSA...

Kesian blog akak ni..dah bersawang tak penah jenguk2 semenjak bz dengan audit ni. Tapi apa nak dikata kan...nak update kat umah pun bz sebagai surirumah plak. Kat ofis..lagi ler.

Ek eleeeh... bz plak yang disalahkan..yang benornya, aku dah ketandusan idea...apa topik yang aku nak bincangkan dengan kome. Tapi tetiba plak ari ni akak teringat tentang sikap segelintir manusia yang tak rasa bersalah bila dah buat salah...Makin naik sedap plak melakukan kesalahan.

Yer lah kan...tak penah kantaoi..tu yang bertambah semangat nak mengumpul harta dengan jalan tak halal tu. Hish! betul2 tak faham aku dengan sikap manusia yang rasa duit orang duit dia..duit dia...duit dia lagi ler. Sekali pun tiada sapa yang nampak kerja terkutuk kita tu..tapi yakin ler yang Allah tu Maha Melihat...melihat senyuman kepura-puraan kita yang cuma sebentar jer di dunia ni.

Maka dari tu kengkawan...jangan ler salahkan sapa2 jika anak2 kita melawan...Isteri plak buat perangai tak nak mendengar kata. Tu sebenar adalah  sebahagian dari dosa kita gak...Cuba korang musibah diri tu sekejap...Mungkin selama ni , korang tanggung anak bini dengan duit yang datang dari sumber tak halal....Bila dah jadik darah daging....tu ler hasilnya.

Tupai yang pandai melompat pun jatuh jugak ..pelanduk pun kengkadang terlupa pada jerat yang dipasang....ni kan lagi ko yang manusia ciptaan Tuhan yang penuh dengan sifat alpa tu. Satu jer akak nak bagi tau...manusia ni mudah lupa...bukan Melayu jer...Hari ni ko lepas....esok lusa....sendiri mau ingat beb....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com