Sunday, March 6, 2016

MALANG TIDAK BERBAU...

Siapa sangka dalam aku berjaga-jaga..rumah aku di masuki pencuri pagi tadi.Memang tak sangka sungguh sebab aku ni amat mementingkan keselamatan terutamanya di rumah. Malam semalam, kami sibuk dok booking tiket untuk melancong ke Yogjakarta. Laptoo Abang memang ada di atas meja kat ruang tamu tapi time tu kami guna lap top Baby. Selalu tu memang bebudak ni biarkan laptop kat situ sebab abang nak continue main game dia.

Tup2 pagi ni time aku bising sebab printer pun dibiarkan atas carpet. Masa tu lah Baby tanya tentang laptop dia. Baru lah sedar bukan hanya kedua2 laptop hilang, alat control untuk game Abang pun dia curi gak.

Paling aku sedih tu..handbag yang aku letak kat sofa pun dia rembat!!. Memang  kurang ajar betul pencuri tu!. Menyusahkan aku bila kena buat repot polis dan paling aku marah ni..IC..lesen..kad ATM..Credit Card DAN duit cash lebih RM500  aku semua gone with the wind...wuaaaaahhh!!

Sangat tidak berhati perut pencuri ni bila nak mencari duit atas keperitan orang lain..Aku bekerja berhempas pulas mencari rezeki..senang jer dia ambil cam reta mak ayah dia jer!

Aku tak halalkan dunia dan akhirat apa yg dibuat ke atas kami sekeluarga. Merangkaklah ko kat Padang Masyhar sok mencari aku...Tak senang hidup ko di dunia ni..semua Allah membalas apa yang kau lakukan ini.
Ni jer si keparat tu tinggal kan utk anak aku

Handbag letak kat sebelah sofa ni pun dia curi gak..

Aku sumpah ko miskin melarat biar macam mana ko gigih mencari atau mencuri pun..ko tetap susah hatta nak makan sekali pun!. Sesungguhnya aku golongan orang-orang yang teraniaya .  Amin...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com