Monday, January 15, 2018

PANTANG AKU JUMPA SPESIS CAMNI..




Hari minggu last week akak pergi jenjalan ke Eco Selayang...Memang la ramai orang tapi akak gagahkan jugak sebab nak beli file untuk personal bisnes tanah akak. 



Dah selesai membeli apa yang patut, akak pun beratur la cam orang lain jugak. Depan akak ada 2 Aso yang membeli penuh 3 bakul...Beratur punya la lama sebab setiap orang yang beratur tu bukan beli sikit-sikit barang..So..nak tak nak sabor je lah kan..

Tapi kesabaran "Naga" akak ni tercabar bila ada mamat bangla tengik ni datang berlegar-legar kat kawasan depan casher tu bawak hasil belian dia. Bila Aso yg pertama tu selesai jer , bangla ni terus mencelah dan letak barang dia kat cashier tu.. Akak pun apa lagi..kuar lah asap kemarahan akak. Sukati ko jer yer..ingat bapak ko ada share dengan Eco ni!.

Eh dik..kenapa ko bagi bangla ni dulu..kami dah beratur punya panjang..tetiba dia masuk, boleh plak ke? aku terus tanya cashier tu. Termangu-mangu cam ayam kena H1N1. Baru la dia bersuara..tolong beratur yer...Mamat bangla ni dah la tengik satu hal..bodoh plak bahasa melayu pun tak faham..dia cuma tergeleng-geleng kepala..letak gak barang dia tu. Aso yang dah sudah membayar tu plak bagi muka dengan bangla ni..Haiya..kasi la ..kasi la...(mentang-mentang ko dah lepas yer)

Cashier dungu ni boleh plak ambik barang tu dan terus bayar. Geramnya aku tak tau nak cakap. Tiba turn aku..aku bahasa kan budak cashier tu...patutnya you suruh dia beratur dan jangan amik dan key in barang dia. "Ha tu lah..dah suruh beratur tapi buat tak tau jer" jawab dia merungut2 macam tak puashati kena tegur. Engkau tu yang bangang..tak dilatih ke suruh customer Q macam yang lain. Mungkin di mata ko, bangla tu dah macam Shah Rukh Khan sebab tu ko layan gak dia...

Spesis Bangla atau manusia yang suka potong Q cam ni memang aku tak kasi muka..Memang pantang aku tengok manusia tak beradab dan bertamadun cam ni. Kalau ko nak cepat..ko ingat orang lain nak berdiri sampai malam kat situ..Datang negara orang buat cam bapak dia punya tempat!!

Please la Eco yer..Latih staff korang suruh customer beratur dan jangan layan spesis bodoh bangang yang macam ni until the all beratur cam manusia lain.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com