Wednesday, December 1, 2021

SERVICENYA BOLEH DIKATEGORIKAN "SAMPAH"

Bila bercakap berkenaan Jabatan kerajaan, mostly ramai yang mengeluh..Kenapa? sebab berurusan dengan mereka amat melelahkan..Bukan semua Jabatan maksud aku yer tapi ada satu dua jabatan yang aku TERPAKSA berurusan walaupun memang terbukti servicenya memang slow dan boleh menaikkan kemarahan tentunya.

Kali pertama datang, tidak dibenarkan naik ke Jabatan tersebut dengan alasan menjaga SOP. Okay lahh..aku faham..tapi sikap pegawai berkenaan yang seolah-olah lepas tangan. "Owh..ini bukan department kami ,,ini department si polan...Apabila jumpa si polan, dia  pulak "tendang" kami ke department yang mula-mula tadi.. Mungkin bila dengar nada suara aku yang mempertikaikan kenapa  mereka passing call aku macam main sukan pass batton ni..barulah pegawai tu entertain aku dengan suara yang macam seminggu tak makan..

Surat yang aku hantar awal bulan sampai sekarang bila ditanya jawapan yang sama aku dapat "masih dalam proses". Kali kedua aku call Jabatan tu, boleh pulak katanya dia tak terima surat aku tu walhal aku mintak mereka endorsed pada salinan surat aku tu.. Macam biasa la..kerja dorang passing call sana sini.. 

Sudahnya aku mengadu kat pegawai yang mula2 entertain aku tu..kenapa buat aku ni macam bola ..ditendang sana sini, aku cuma nak tanya apa status surat aku tu...boleh pulak pompuan kat Jabatan tu kata tak terima..Ko rasa muka aku tak hijau ke time tu menahan marah!

Please laa..mana-mana Jabatan kerajaan atau swasta sekali pun..anda di bayar gaji untuk menjalankan amanah yang diberikan..bukannya datang untuk bersenang-senang makan kuaci atau menjual tupperware yer... Ketua Jabatan tu..sekali sekala cer buat spotcheck tugas kakitangan anda. Benda boleh siap dalam masa paling lewat seminggu ..ini dah sebulan masih DALAM PROSES!! Ko buat proses jeruk ke haper surat aku tu??

Kami kena ikut prosedur Puan...tu jawapan klise yang aku dapat setiap kali tanya status surat aku tu..Prosedur haper nyer yang makan masa berbulan untuk menjawab surat??Aku bukan hantar masalah negara yang susah sangat korang nak reply!😈

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com