Thursday, January 16, 2014

AKTIVITI CUTI AKAK

Apa rasanya cuti panjang tapi duduk di rumah?.  Huhu...bosan sangat!.Hubby aku memang pantang kalau aku cuti..mulalah dikerahnya aku ke sana sini. Pagi, aku ke MPS jelaskan segala cukai pintu-pintu rumah. Banyak benor pintunya plak yer?. Iyer ler pintu depan...pintu belakang...

Habihnya bayar cukai pintu, aku bergegas plak ke MBSB untuk menyimpan sejumlah wang. Almaklum, orang yang berhutang cam aku ni ada sending instruction bagi housing loan. So , aku kena pastikan wang dalam akaun tu cukup untuk ditolak setiap bulan. Kena jaga rekod baik dengan bank gak sebab next time nak apply loan mudah kan ?.Lagipun, adat orang berhutang, wajib membayar dek non.

Lepas masak, apalagi tergolek dog ler akak sebab keja dah settled. Basuh baju, kemas umah, settled wokay. Tapi jujur ler dalam hati aku ni cakap yang aku ni memang tak betah tinggal di rumah cam surirumah yang lain. Salute ler akak dengan korang...

Ni tengah mencari apa lagi keja nak dibuat untuk mengisi masa ni. Sejak dari pagi tadi, keja nya makan ..makan dan makan! Tapi tak gak gemuk-gemuk.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com