Wednesday, January 15, 2014

BIOR SELFIE DARI SELFISH...

Selfie? apa ke mende mak nenek tu?? Haahhh..hari ni akak nak ajar korang asatu perkataan baru SELFIE wokay!. Selfie tu adalah singkatan pada perkataan self-portrait yang mana orang tu suka nau memotretkan gambar dia sendir tak kira masa dan jugak tempat.

Nak makan, bergambar...nak tidor malam pun bergambar...pendekkata dalam apa juga situasi...Aku biasa tengok orang yang berperangai selfie nih. Tak jauh punnn...anak dara aku si baby tuh!. Kejap snap gambar terbeliak bijik mata, peh tu dah sepet plak...Tak cukup camtu bibir dijuihkan atau buat muncung cam itik nak menyudu...Hish...tak faham aku gaya bebudak sekarang ni.

Aku dulu kalu bab tangkap gambar ni...mesti nak muka cantik...get ready dengan senyuman paling manis yang aku ada...idok ler buat muka herot benggot cam si baby ni. Dah tu post plak kat fb atau Istagram bagai..Nasib baik belum ada boyfriend lagi...kalu tak mau kansel!. Ker..boyfriend dia sok pun perangai selfie cam dia ni gak...
Tapi kalu compared dengan perangai selfish...baik ler korang selfie lagi yer tak. setidak-tidaknya..korang tonggang terbalik snap gambar pun, tak menganggu perasaan orang tapi kalau selfish ni tak ker buat orang lain mendidih darah kan...

Apa pun yang korang buat kat luar sana nun...berpada-pada ler yer. Tergelak tengok gambar minah sorang ni yang selfie giler dengan camera 360 nyer..ilang eyeback dia ko....Lantak ler ko nak selfie...asal jgn sell diri udah yer...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com