Thursday, September 11, 2014

JAMU VS MODEL

Ni lari sket dari tajuk yang tengah hangat aku perkatakan yakni tentang renovation rumah... Kebetulan tengah terbaca magazine..ternampak la iklan jamu @ kuruskan badan, jamu rapat.  Jangan salah faham yek..aku ni slim semulajadi so tak de maknanya nak mencuba jamu-jamu ni.

Alkisah nya..bukan pembuatan jamu tu yang hendak aku perkatakan. Tentang modelnya...serius kalau korang tanya aku apa pendapat aku tentang penampilan model jamu langsing ni...Jawapan aku, GELI wokayyy. Bukan geli hati tapi geli geleman...Sorry to say ler yer..Tak yah ler akak bagi gambo kat sini yer..Korang search ler sendiri...

Aku pelik gak..perlu ker model tu menayangkan bentuk tubuhnya dengan keadaan yang amat payah. "Payah " dengan ertikata sampai menonggekkan punggung dan mendada cenggitu.. Yewww!! malu akak sebagai wanita melihat iklan camtu..Kalau ko posing biasa pun..orang still boleh Nampak ko dah ramping ala-ala kerengga.. Paling sedih tu..bila tengok model sorang ni..masa badan besor, dia bertudung..tup-tup bila ko dapat pinggang ala-ala Saloma, terbang tudung tah kemana...siap berposing seksi yang tak berapa nak seksi di mata akak..Nampak nau ler ko bertudung tu bukan kerana menutup aurat tapi urat!

Ni belum masuk iklan jamu rapat..Hish..tak sanggup akak nak citer dialog "kotoq" depa. Kalau sekali pun mujarab benar jamu rapat tu..perlu ker ko citer kisah dalam kain segala pada umum..?? Rasa aku, dialog camni pun boleh menyumbang pada gejala-gejala negative masa kini. Cik Kak dan ck abang...hal-hal suami isteri tu very the  personal matter ok..bukan untuk tontonan dan pendengaran orang lain.

Korang yang jadi model jamu rapat tu rata2nya dah berumur dan ada yang dah masuk alam2 pencen dahhh. So sebelum dipilih untuk jadi Duta iklan...kaji dan selidik ler dulu. Jangan sampai jadi bahan ketawa orang yer...

# Berbicara dengan hubby pun berlapik dan berkias gitew tau!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com