Monday, June 15, 2015

DAY 1 DI PULAU PANGKOR!

 
DAY 1..
 
Okay nak habaq mai kat hangpa semua..percutian mami kat Pulau Pangkoq ari tu...(tukaq slang pepagi ni)..kami tinggal kat Teluk Gadung kalau tak silap namanya. Tak der apa yang menarik kat sini sebab tempat makan agak jauh dari homestay yang kami duduk tu.
 
Terpaksa ler sewa van 2 buah untuk kedai makan..Dia punya servis kat restoren mak aii...menangis cacing kerawit dalam perut menunggu hidangan tak sampai2. Rasanya? ..boleh laaa..dah kebulur, mau tak licin kitaorang sapu!
 
Lepas makan tu driver van bawak kami singgah kat kedai menjual cenderamata. Ipar duai aku dok pulun t.shirt dan key chain kat situ. Bagi aku ..tak der apa yang menarik pun just tunggu depa dok melayan kerenah anak-anak. Selamat duit aku coz baby cuma nengok2 jer...

Homestay kami berdekatan dengan laut di Princess kat Teluk Gedung. Homestay tu belakangnya laut dan betul-betul di perkampungan nelayan. Selesa..ada 2 bilik tidur dan ruang tamu yang luas..Sapa-sapa rasa nak buat rombongan Cik Kiah  boleh jer sewa kat sini.
 
Yang seronoknya uolls boleh tengok sampan nelayan dari dekat sebab dia tambat betul-betul belakang homestay kami..Dapat tengok air pasang dan air surut lagi...huhu.Bila petang, ada lah bebudak mandi manda kat bawah tu which aku tak syorkan sebab air dia tak begitu bersih. Jernih ya jernih buk...tapi yang tak sodap mato den nengok ni bila ada diapers terapung sana sini..eiuwww!!. Bebudak kat situ, kulit depa tahan penyakit..bukan cam anak sedara aku ni..kulit manja!
 
DAY 2..
 
Lepas makan. Kami berjalan-jalan ke kota Belanda tempat sejarah yang tak jauh dari homestay tu. Dalam panas terik tu, sempat gak berselfie..feeling ala-ala model gitew dengan topi yang aku beli kat jeti Pangkor.. Adik aku ni siap tergoda membeli minyak urut yang katanya boleh mengubati gout. Bila sapu..kaki yang tengah elok tu plak tetiba rasa sakit. Sudah...

Masa nak balik, tak ler berebut macam waktu nak datang tu...tapi yang tak seronoknya ferry tu sedeyyy..tak der tempat nak naik kat atas cam ferry titanic aku masa datang tu..huhu. Duduk kat dalam tu rasa sesak apalagi aku dok bahagian enjin..Bunyinya punya ler kuat...cam enjin keta yang nak berusaha nak naik bukit bunyinya...Pun camtu..sempat gak aku melelapkan mata.

Parking kat jeti Lumut tu tak ler mahal..okay la dalam RM14+ gitu. Overall..aku tak terfikir pun nak datang lagi ke sini sebab bagi aku tak happening tempat ni..Sebelum balik..sempat la membeli buahtangan...ikan masin..buah jeruk...dan tudung!

Singgah sekejap kat kedai cendol berdekatan..Nampak kedai kelasss tapi service so slow dan paling tak suka tak bersih!..Dalam mangkuk cendol tu ada cacing halus dan sister inlaw aku dalam cendol dia pon ada rambut!. Resepi baru ker??. Dah la gitew..lain disorder..lain yang sampai dan dia charge kami order yang tak sampai...Masa ni aku tak de mood nak gaduh...penat okay..selamat la ko bangla..tapi ingat yer..dosa ko bagi orang makan benda kotor tu...Puih!
 
 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com