Monday, January 11, 2016

SHARING IS CARING..

Semakin lama kita hidup..semakin banyak yang kita pelajari. Suka duka dan iktibar yang perlu kita ambil dari apa yang berlaku di sekeliling kita.
 
Time perjumpaan dengan kawan-kawan tempohari mengajar aku erti perkongsian terutamanya dengan orang sekeliling yang kita sayangi. Apa jua yang kita punya..yang kita sayang...perlu kita share bersama orang-orang yang tersayang. Itu kata-kata hikmat dari seorang guru
 
Dari sekecil-kecil perkara hinggalah yang sebesar-besarnya...menjadi amat indah jika dikongsi bersama mereka. Akan jadi lebih bermakna sesuatu yang kita ada..kita kongsi bersama..Rezeki dari Allah itu akan lebih barkah. Insya Allah...
 
Tapi jangan salah faham yer..bukan semua benda boleh di share bersama...Banyak gak benda yang aku tak boleh berkongsi dengan outsiders...terutama suami. Bukan nak menidakkan hukum Tuhan tapi aku kenal diri aku yang sebenar yang tak mampu mengikhlaskan diri untuk perkara sedemikian.
 
Terima kasih kawan-kawan dan juga Cikgu Salmah yang sedikit sebanyak telah membuka mata hati aku. Kalian tetap dalam doa aku...Sayang kalian semua.. 

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com