Thursday, February 23, 2012

10 BULAN BERLALU...

22/2/2012 genap dah 10 bulan arwah Abah kembali ke rahmatullah...Setengah orang, jangkamasa camtu dah kurang rasa ingatan dan kerinduan mereka tapi aku,emak dan adik2tetap merasakan pemergian Abah tu macam baru semalam jer. Kesedihan tetap terasa apalagi melihat tinggalan barang2 kenangan darinya.

Apa yang terdaya aku lakukan sekarang hanya menziarah pusaranya sebagai melepas kerinduan yang tak berhujung ni.Sebenarnya masih ada yang terbuku di hati ni yang hingga kini. Walaupun aku sempat menjaga arwah sewaktu dia terlantar kesakitan namun aku rasakan itu belum cukup untuk membalas kepayahan dan keperitan membesarkan kami.

Redhakan kepemergiannya...itulah nasihat yg selalu rakan2 berikan..Tapi aku yang menghadapi semua ni...bohong kalau aku katakan yang aku redha melepaskannya sepenuhnya..Kenangan bersamanya terlalu banyak terpahat dalam hati aku.Aku masih tak boleh membayangkan kesedihan wajahnya yang teringin makan buah ciku ketika itu sedangkan tekaknya tidak dapat menerima semua itu lagi. Hancur rasanya hati aku bila melihat kesemua makanan yang dimakannya keluar semula begitu sahaja.

Tapi lebih hancur jiwa aku bila aku ketahui abah dikelilingi oleh manusia yang penuh dengan sifat pura2 dan mengambil kesempatan atas kebaikannya. Semua ni terbongkar apabila Abah tiada...tembelang manusia bertopeng ni jelas sekali kelihatan..Tapi tak mengapa..Allah itu Maha Adil..

Muga Abah tenang disisiNya dan satu perkataan yang ingin aku bisikkan padanya..yang selama ini tak pernah aku ucapkan di depannya...Abah...Ani sayang sangat dengan Abah dan bertuah dikurniakan Allah bapa semulia Abah....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com