Tuesday, February 28, 2012

DAH TUA2 PUN CENGIL GAK

Aku benci sifat aku yang nan satu ni. Cengil! sikit nak kuar ayor mata...pantang sedih sket mula ler tersentap!

Hari tu, adik aku beria2 pergi membawa emak ke Tabung Haji untuk urusan pengeluaran wang arwah abah. Dorang mati2 ingatkan arwah abah meletakkan nama emak sebagai penama. Iyer la kan..memandangkan emak tu isterinya..

Rupa2nya abah letak nama aku dan Yong sebagai 1st and 2nd penama.Tetiba aku rasa cam sedih nau masa tu...iyalah bukan senang nak mendapat kepercayaaan seseorang kan? apalagi ianya melibatkan soal amanah.

InsyaAllah..aku akan bahagi2kan samarata wang peninggalan abah tu kepada kami adik beradik.Aku berkira2 untuk tidak membelanjakan wang tersebut sebaliknya nak bank-in dalam ASB sebagai berkat dan kenang2an dari Abah.

Muga suatu hari nanti...aku akan mewarisi kecekalan semangat Abah suatu hari kelak...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com