Friday, March 2, 2012

SEKILAS KATA..

Kita sebagai manusia ni kadang2 memang tak cukup dengan apa yang ada. Dah diberi Allah rezeki dan kesihatan masih merasakan diri serba kekurangan berbanding orang lain. Tapi apabila Allah menarik kesemua kenikmatan yang kita perolehi sebelum ini, baru la nak menyesal..Nasi sudah menjadi bubur Semua tu dah terlambat.

Pun masih ada insan yang tak penah menyesali dan mengambil iktibar dari segala peristiwa pahit yang dialami malah mungkin menjadi lebih teruk bila mempunyai sikap Paranoid. Atau mungkin juga ada sekelumit rasa di jiwa yang terbit rasa tidak puashati melihat kejayaan orang lain sedangkan diri masih di takuk yang sama.

Mengapa tidak kita muhasabah diri sendiri? Bertanya mengapa Allah menyekat rezeki dan menyentap kebahagiaan yang kita perolehi. Jawapannya cuma ada pada kita sahaja.

Tak perlu bila diri terpalit dosa dan noda...lalu mengheret insan lain ke kancah yang sama. Umur kita bukan boleh dijangka..entah esok, entah lusa dipanggil oleh Pencipta. Bertaubatlah menjaja nama orang demi hanya untuk menutup pekung sendiri.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com