Wednesday, March 21, 2012

KECOH MAK JEMAH

Bukan nak mendabik dada atau nak riak yer..cuma nak bagi tau kat korang, rezeki kita yang diberi Tuhan ni dalam pelbagai bentuk. Kadang2 Tuhan beri dalam bentuk wang ringgit (tu yang sumer orang nak kan?). Rezeki dalam bentuk lain pun ada gak...dikurniakan Tuhan kesihatan yang baik sepanjang masa...

Ni nak story kat korang ni..Syukur sebab sepanjang umur aku ni...belum pernah aku sakit teruk sampai masuk spital. Kecuali ler bersalin tu yer...Tapi yerlah kan..nak jadik citer, tahun 2012 ni plak Tuhan tu suruh aku berehat panjang sampai seminggu kat spital tu.

Mungkin sebab tak penah tengok aku sakit, ramai kengkawan aku gempak semacam bila dengor aku admitted.Mana tak nyer...Mak ni maintain sihat dan ayu sepanjang masa..tup2 tetiba dah layu lesut. Ala korang ni..macam ler korang tu tak penah sakit..Korang punya MC pun lebih dari aku okay!Apa nak dikecoh2kan bila dengar aku sesekali masuk spital..Macam lagu Shima tu..."Sesekali ku rasa teringin...."

Bukan nyer aku ni dah jadik arwah...yang korang nak kepoh @ kecoh..Buat jer kerja korang tu yer...Tentang aku ni, hubby aku ada...yang penting Tuhan tu nak test aku...bukan test korang! hik! Hik! Kepoh semedang Mak Jemah ni..

Kata para alim ulama..bila kita ditimpa musibah tu bermakna Allah sayangkan kita...So korang jangan jealous okay kalau sumer tu membuat hatiku tambah dekat denganNya...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com