Thursday, March 22, 2012

MISI PERSARAAN


Jika dihitung dan dikira..berapa tahun lagi jer aku ni nak bersara. Pejam celik, pejam celik dah sampai usia 55 tahun. Masa tu of coz ler bagi sesetengah orang nak dok umah..jaga cucu, jaga suami...macam2 lah aktiviti lazim nyer.

Aku? kalu boleh tak mau la cam tu. Tak semestinya usia 55 tahun tu penghalang segala aktiviti kita. Nak tau apa perancangan aku? Pertama2 nyer , aku nak buat full-time boutique kain aku ni...sajer nak mengisi masa yang lapang...Nak jaga anak, anak dah besar panjang dan dorang yang jaga mama nyer sekarang.

Kalu ada modal banyak, aku yang suka tengok benda2 cantik ni..bercita2 nak bukak spa kecantikan dan urutan..Bukan ler aku yang ngurut korang yer...kirim salam! mesti ler pakai assistant...

Persaraan aku tu akan membawa aku merata tempat. Makan angin ler teman! Asyik keja jer berbelas2 tahun...kali ni nak rehatkan minda dan fikiran pulak. Masa tua ni of coz ler aku nak lebih dekat dengan Tuhan. Bila2 masa jer dijemputNya kita kembali kan..yang muda lagikan dipanggil, nikan lagi kita yang berumur ni..Sedih plak ayat nih.

Aku jugak teringin nak membuat keja2 kebajikan. Jika ditakdirkan aku beoleh rezeki yang melimpah ruah, Insyaallah tak kan kulupa mereka yang memerlukan. Doakan aku yer..muga impian persaraanku ini menjadi kenyataan.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com