Thursday, March 15, 2012

DENDAM DI DALAM DIAM

Tersentuh naluri keibuan aku bila membaca berita tentang kematian kejam adik Nurul Nadirah yang dibakar dengan kejam. Tapi biar bagaimana sedih kita yang membaca berita tersebut...lebih sedih lagi ibu kanak-kanak tersebut yang kehilangan anaknya dengan cara yang demikian.

Khabarnya pembunuhan tersebut bermotifkan dendam. Hanya kerana dendam..manusia sanggup bertukar watak menjadi lebih ganas dari haiwan.Dendam jugak boleh membuat manusia lupa apa yang dilakukan semata2 memenuhi perasaan marah.

Aku ni kalau ikutkan marah dan dendam..ramai dah rentung aku kerjakan...Iyerlah..memfitnah yang tidak2, sesukati dia membawa mulut menjaja cerita dan paling teruk tu menambah perasa agar cerita dia tu lebih sensasi dan bisa membuat mulut pendengarnya melopong. Tapi aku masih boleh menahan rasa amarah yang membara di dada ni. Biar lah...Tuhan Maha Adil...suatu hari nanti..manusia propa camni akan terima jugak balasannya.

Jangan fikir, dengan memburukkan nama orang lain boleh membuat kita popular di kalangan kengkawan. Popularlah dengan cara yang sihat yer...Tak takut ke balasan di akhirat esok??? Kengkadang tu Allah bayar CASH di dunia.

So..dendam ni kengkawan..tak membawa kita kemana-mana. Hanya kemusnahan dan kehancuran. Berserahlah pada Tuhan. Dia yang Maha Mendengar doa hambaNya yang teraniaya...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com