Sunday, March 25, 2012

TINGGAL PUSARA PENGUBAT RINDU

Sedih time aku sekeluarga ziarah kubur abah semalam. Memang dah berminggu jugak rasanya aku tak menziarah abah..dengan kesibukan kerja tak memungkinkan aku ke sana. Tapi semalam aku sedih yang teramat bila melihat kubur Abah terbiar dengan bunga2 di atas pusaranya hampir mati kelayuan tak bersiram.

Rumput di sekitar pusara tu plak dah makin banyak. Dulu hubby aku rajin menziarah sewaktu tak begitu bz. Menitik airmata aku melihat pusara abah yang seakan terbiar tak de pengunjung tu..Untung masa tu, aku bawak gunting so dapatlah aku bersihkan rumput2 yang tumbuh liar di atas rumput carpet yang kami tanam tu.

Masa aku terlantar di hospital tempohari, hubbyku boleh kata tiap minggu "melawat" pusara Abah. Dia diantara orang yang kerap ke sana tambah lagi waktu tu aku beritahu dia yang aku mimpi arwah datang padaku. Bila ku tanya pada hubby apa yang didoakan utk Abah..jawapnya... Macam biasa..cuma I mintak Abah tak bawak you sama sebab I dgn anak2 masih perlukan you...

Apa lagi...Mak Jemah yang cengil ni cam sebak dengar kata2 yang dilafazkan terus teresak2. Sayang jugak hubby pada aku yer...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com