Friday, March 2, 2012

CERITA ATAS CERITA LER NI...

Semalam bertemu rakan lama bertanya khabar..Memang la rasa seronok sangat. Tapi terkedu aku bila dia bertanya "Betul ke you dah beli umah Banglo 3 tingkat siap dengan swimming pool lagi kat Damansara"? Uhuks! nak tercabut jantung aku mendengar pertanyaan minah ni?. Eh! ada ke lagi umah yang hubby aku beli tanpa pengetahuan aku nie??

Risik punya risik rupanya dia dengar cerita dari kawan aku yang mendengar cerita dari orang lain pulak.Pembetulan okay...sepanjang hidup aku yang dah nak hampir senja ni, aku tak de dan tak penah beli umah 3 tingkat siap dgn swimming pool bagai!. Tak de koje aku nak berendam hari2 wehhh...Cuma aku ada rumah banglo 3 tingkat tapi untuk tujuan bisness bukan seperti yang diwar2kan tu. Tu ler gara2 citer dari mulut ke mulut ni kan..1st person tambah ajinomoto sket. 2nd person plak tambah asam keping..Nak kasi citer tu lagi gempak! tu yang jadi cerita dah lari dari tajuk tu.

No wonder ler rakan bak aku ni tak lagi berkunjung ke rumah aku kerana disangkakan aku telah berpindah.. Duhai pada kengkawanku..aku masih tinggal di rumah yang sama sehingga dijemput Tuhan "ke rumah kekalku" nanti. Pada yang rajin gosip-gosipan tentang cerita aku tu, kalu tak leh ingat apa yang aku kata...tulis supaya tak ada tokok tambah. Suspen gak sebab nanti ada yang berminat nak kidnap aku gara2 citer korang..Ngeh! Ngeh!

Tapi masin ler hendaknya mulut rakan aku ni yek..Mana tau jadi kenyataan satu hari nanti!.Jangan jealous okay...korang pun boleh dapat, dengan syarat usaha tanpa perlu menindas atau memfitnah orang lain untuk menempa kejayaan yang diidamkan.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com