Sunday, March 11, 2012

TUHAN SAJA MENGETAHUI

Kecil hati...sangat2 ler kecik hati dengan seseorang...Bukan time ni jer aku kecik hati dengan dia tapi dah berkali2 malah dah bertahun2 aku simpan rasa kecik hati aku ni. Dek kerana rasa hormat padanya aku telan segala yang dia lafazkan selama ni...

Tapi kali ni tak terbendung lagi rasa kecik hati ni bila kata2nya paling menyentuh hatiku. Aku tau..dia memang ingin melafazkannya dari dulu tapi baru kelmarin dapat dilafazkannya padaku. Tak mengapalah..kalau itu dapat meredakan kemarahannya padaku, aku redha...Kalau itu juga dapat menyembuhkan kesakitannya...aku pasrah. Aku terima seadanya meskipun hati aku bagai dirobek belati yang tajam ketika itu.

Siapa aku untuk menghukum dia..Dah terlalu banyak termakan budinya...hatta dibayar dengan apa sekali pun tak kan dapat melunaskan hutangku padanya..Justeru tu, aku harus menelan segala kata2 yang diucapkan biarkan begitu perit untuk kutelan segalanya.

Dalam hatiku kadangkala bertanya...apa dosa yang telah kuperbuat maka aku seperti disisihkan. Berdosakah aku kalau takdir sering menyebelahi aku tapi tidak pada insan yang diharapkannya?

Aku cuma mengharap..selagi aku masih diberi nafas dimuka bumi ni, terimalah aku seadanya...berkongsilah kegembiraan yang aku kecapi kerana aku kini cuma punya dia sahaja tempat mengadu selain dari Allah yang dapat membaca isihatiku kini.....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com