Monday, September 24, 2012

ANTARA KEJAYAAN & KEGAGALAN


 
 
Mungkin pada korang , tak der apa2 yang menarik dalam kata2 yang ditulis Bill Gates ni. Tapi kalau korang amati dan hayati kata2 dia..mendalam sebenarnya maksud yang tersirat tu .

Mengikut perkiraan aku ler..maksudnya ialah..tak semestinya orang yang berjaya itu akan terus mencipta nama dan orang yang gagal akan terus malap dan gagal selamanya dalam hidup. Apa yang penting ..USAHA yang berterusan tanpa mengira putus asa. Selalunya kalau kita gagal mencapai sesuatu, kita rasa seolah2 itulah pengakhiran dalam hidup kita.. Stop thinking sesuatu yang boleh melemahkan semangat dan juga usaha kita untuk maju.

Ramai di kalangan orang2 yang berjaya adalah terdiri daripada orang2 yang pernah gagal dan jatuh berkali2. Kegagalan tu sebenarnya adalah motivasi kepada kita untuk lebih berusaha keras.

1.       Jadikan mereka yang telah mencipta nama sebagai idola kita . Ni pun motivasi yang baik untuk menaikkan semangat jugak.

2.       Merancang strategi untuk memulakan sesuatu supaya usaha kita tu lebih terancang dan tidak membazir waktu dan juga wang ringgit.

3.       Tawakal setelah usaha dibuat. Jika masih gagal..teruskan juga usaha dan perbaiki kelemahan yang ada.

4.       Doa...usaha sudah, susun strategi pun sudah...terakhirnya berdoalah muga usaha kita akan membuahkan hasil.

Pesanan ini buat diri aku juga untuk semua blogger akak kat luar sana....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com