Wednesday, December 18, 2013

APA YANG KORANG TULIS DALAM DIARY YER?

Bila sebut pasal diary...teruja akak. Itu menandakan akan masuk tahun baru. Tahun yang akan mencoretkan kenangan suka duka sepanjang idup aku.

Mungkin sesetengah orang tak suka mengingati apa juga detik2 sejarah idup mereka tapi bagi aku..tu penting...sebab dari situ aku boleh menilai diri aku dan kesilapan yang penah aku buat. Kadang2 kita memang tak menyedarinya, hinggalah bila perkara tu dah berlalu, barulah kita sedar kesilapan dan kebodohan kita di masa lalu.

Aku mula menulis diary sejak aku dibangku sekolah menengah lagi. Saat paling indah aku abadikan di diary masa aku tengah asyik masyuk bercintan cintun dengan hubby dulu...Wehhh...penuh satu muka surat ko....Kengkadang tu...cerita satu hari jer pun dah sampai 2 muka surat..

Bila dah beranak pinak ni, dah makin banyak benda yang aku tulis dalam diary..tentang anak2, kawan2 dan juga kerenah mengadap orang2 di sekeliling. Apapun diary adalah tempat terbaik untuk aku meluahkan isihati aku.

Harap-harap diary tahun 2014 nanti akan penuh diisi dengan cerita-cerita menarik...bukan kesedihan atau kegagalan. Muga tahun 2014 ni, aku lebih menginsafi diri dan lebih dekat denganNya dan lebih mensyukuri nikmat yang diberikan.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com