Sunday, December 22, 2013

IMPIAN ANDA...ADAKAH KESAMPAIAN ATAU SEBALIKNYA?

Semua manusia ada impian memasing...impian atau senang disebut sebagai angan-angan ler... Tentunya impian kita tu indah-indah belaka.
 
Bagi orang yang tak der umah lagi tentunya menginginkan rumah sendiri. Terbayang dalam impian tu, nak rumah besar siap ada kolam mandi bagai...Tapi disebabkan gaji yang ceciput dan harga rumah makin melambung naik..impian tinggal harapan....rumah besar tak gak dapat tapi badan jer yang besor...hihi.

Bagi yang belum berkhawin tu, impian mereka tentunya nak kan calon suami yang "berwang". Senang citer, tak yah susah-susah nak kumpul reta..tinggal basuh kaki jer...Tapi tunggu yang bujang tak der yang memenuhi kriteria sebegini..beralih arah plak kepada calon suami yang dah rasanya dah establish (laki orang ler tuuu). Tapi nasib tak baik...calon suami berwang tak dapat sebaliknya hamper tak kena cakar dengan isterinya yang ala-ala "beruang" wakakaka.
 
Impian nak jadi pelakon...(perasan muka lawo ler nie...) pegi mana pun peminat serbu..konsep nyer...Tapi berbekalkan muka yang tak seberapa dan aksi ala-ala kayu jati..rentikan ler ya..buat dikutuk orang jer. Kalau di luar set pun ko leh kantoi..reti nyer ko memang tak pandai berlakon! Apa faham?.
 
Impian kita kenalah disertai dengan usaha dan paling penting niat tu kena betul dik yer...Kalau sesuatu yang ko impikan tu tak menyusahkan orang lain...Insya Allah, makbul TAPI kalau ko nak sesuatu tapi melibatkan kesusahan orang lain...aku pun nak bagi share untuk tidak mengaminkan doa korang tu...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com