Monday, February 9, 2015

BERKAT KESABARAN DAN KEGIGIHAN..

Hi semua readers...ingat hari minggu nak update blog tapi keadaan tak mengizinkan sebab jadual akak padat dik. Cehhh...mengalahkan retis ko!. Bukan memenuhi undangan mana-mana tapi akak bz memasang lampu chandelier akak untuk diletakkan di ruang menonton tv berdekatan ruang tamu.



Masa mula-mula beli lampu ni kat CIMA Lighting dulu, tak plak fikir susah camner nak memasang nyer. Alih-alih bila budak mymar tu cakap yang kami kena pasang sendiri..terkedu jap akak dik!
Mana tak nyer...bukan senang nak memasang jumbai-jumbai Kristal tu. Kalu ko nak suruh dia pasang...RM150 wokay..



Akak ni bab duit kedekut sket..sesajer nak derma kat ko banyak tu...apa celah???So akak decide pasang reramai (ramai amende nyer 3 kerat jer makhluk dalam rumah ni). Mulanya hubby aku gantung piring dia kat bilik bawah untuk memudahkan kami memasangnya. Tapi lama gak ler...memasing dok terdongak jer tapi tak tau nak cucuk tang mana!




Memang ler ada gambarajah dia bagi tapi aku ni accountant bukan arkitek yang faham amende lukisan tu. Tapi tetap tak putus asa...cakap kat baby dan hubbub aku..anggap ni cam puzzle yang menguji minda kita..Alih-alih aku yang terconggok kat situ sebab dorang berdua masing-masing "lari". Kedekut punya pasal kan..aku cuba gak meneliti satu persatu berdasarkan gambar yg aku tangkap di kedai tempohari.














Tadaaaa...Alhamdulillah berjaya aku buat dan kerja-kerja aku tu disudahkan baby yang dok tekun menyiapkan lampu tu sementara aku ada kerja yang perlu disiapkan. Tinggal nak gantung jer lagi....
Moral of the story..jangan cepat mengaku kalah beb! kan tangan yang lembut ini bias mengoncang dunia gitew...Ahaks suker akak sesangat!!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com