Sunday, February 1, 2015

TAK HABIS-HABIS DIA BUAT HAL....

Aku dapat call dari sorang hamba Allah ni..claim kata dia penyewa  kedai aku. Aiks! sejak bila plak aku sewakan pada minah ni sedangkan kedai aku tu masih ada penyewa lama. Bertukor ijau kejap bila dengar citer minah ni..rupanya penyewa lama tu pepandai dia jer sewakan kedai ni pada dia tanpa pengetahuan aku empunya  tuan anah kedaung nih!. Bila masanya dia jadi rakan kongsi aku dan bila masanya plak aku lantik dia jadi agen menyewakan reta aku!

Ikut hati rasa cam nak maki jer kat penyewa lama tu sebab aku dah warning dia dulu, serahkan kunci kalau tak nak bisnes lagi. Simple jer kan..tu pun aku belum renew lagi agreement dengan dia for reason yang dia tak bayar hutang dah bertingkek-tingkek..Aku ni kira baik la...kalau owner lain, dah lama kedai ko tu kena sita!

Sekarang dah kuar citer idustan campur tamil plak...kisah dia berseteru dengan penyewa baru tu tak bayar utang dia. Aloo..aku tak der masa nak dengar ler citer ko tu...Lagipun tak heran kan..dunia ni ibarat roda...ko tipu duit sewa aku...Tuhan tu amik rezeki ko plak kena tipu dengan kawan sendiri..Adil rasanya tu...Yang tak adilnya..aku ni yang tersepit di tengah2 masalah korang.

Ya Allah..tolong jauhkan aku dengan orang-orang yang menyusahkan hidup aku ni....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com