Monday, October 31, 2016

CEPATNYA SAMPAI BERITA...

Fuhh..kalau dikira kelajuan angin..aku rasa mulut dia ni lagi laju sebab lebih dari sepantas angin berita sampai di mana-mana.
 
Yang heran tu bukannya berita penting pun..cerita tentang aku yang sibuk mencari baju bercorak batik untuk nak di matchkan dengan hubby aku..pagi bercerita...tup2 dah tersebar merata hinggakan ada sorang Hamba Allah ni tetiba tanya aku.."Anak bila konvo..dengar2 nak cari baju batik..dah jumpa ker?" uwahh so surprise akak dik oi...bilik aku ni ada wireless ker disambung ke sana sampaikan laju jer dapat berita ?
 
Kena check gak ler..tah2 dinding akak ni ada pembesar suara...tah pun depa pasang cctv khas untuk mendengar cerita sensasi dari akak. Kah! Kah! Tapi kalau cerita tu pun korang leh teruja dan sanggup jumpa akak untuk mendapatkan kepastian..kelakar sungguh la sebab bukan berita kejutan punnn...
 
Anak belajar kat mana?...amik kursus apa?...Hari ni anak ada kuliah ke tak?..Apa masalah korang ni sebenarnya...Takkan citer akak ni korang nak bukukan dalan bulletin company kot??Cer korang bercerita tentang macammana nak tambah pahala dalam jangkamasa yang semakin singkat ni..kan lebih baik?
 
Tu la dia...macam-macam ragam manusia ni..benda tak penting pun boleh jadi penting pada dia..Dah rasa cam selebriti lak akak ngalahkan Cik Ta you...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com