Monday, October 31, 2016

HATI INI SAJA YANG MENGERTI ...APA YANG AKU RASAKAN

Makin hari makin dekat tarikh abang nak konvo ni..hati aku bercampur baur. Happy..sedih semua ada. Sedih sebab bila dah di war-warkan pada semua adik beradik dalam whatapps tak dapat respon pun..Mungkin memasing ada hal masa dan tarikh tu..begitu gak mak yang kesihatannya tak mengizinkan..
 
Time macam ni lah aku terkenangkan arwah Abah yang begitu rapat dengan cucu lelaki yang diberi gelaran "mamat" ni. Kalau lah Abah masih ada..aku pasti Abah orang yang paling gembira dan teruja ketika ni..apalagi Abang cucunya yang pertama buat hari convocation..
 
Saat nilah jugak yang selalu aku impikan..membawa Abah dan mak untuk sama-sama meraikan hari bersejarah ni tapi kesempatan tu hanya mimpi indah yang tak mungkin jadi reality dalam hidup aku.
 
Alhamdulillah ternyata Tuhan bukakan juga pintu hati adik aku untuk menggantikan "tempat" Abah. At least, di sana nanti bukan hanya aku tapi bersama dia yang akan menangisi kenangan bersama Abah. Sesungguhnya pemergian Abah begitu kami rasakan apalagi di saat -saat begini.
 
Ya Allah...kuatkan hati aku untuk tidak menangisi pemergian dia...jadikan aku sekuat dan setabah arwah Abah dalam menempuh ujianMu...
 
 

1 comment:

Saraqistina80@yahoo.com