Sunday, October 30, 2016

POYO NYERRR MAKCIK NI...

Tak tau nak mula dari mana tapi sajer nak share dengan korang insiden yang akak sendiri hadap semalam. Masa tu akak nak buat tempahan untuk baju kemeja batik hubby akak di salah sebuah tempat yang agak terkenal gak ler (Saja rahsiakan tempat ni...nak mengumpat la katakan..).
 
1st impression akak tentang tempat ni of coz la kain yang dijual tu cantik2 dan agak mahal reganya..tapi dicemari plak dengan salesman yang ada dalam department tu ..Melayu kita wak!.
 
Masa kami masuk ke sini..dah lah tengok kami tak menyapa satu hal..masa aku tanya saiz dan rega baju tu..boleh endah tak endah jer bercakap..mengalahkan dalam mulut tu mengumam emas! Tapi tang melayan sorang customer  satu lagi ni bukan main dia. Pilih bulu betul!!. Ingat hubby aku datang pakai t shirt..tak mampu ke nak beli baju kat kedai tu??. Baru jadik salesman..tapi berlagak cam kedai tu ko yang punya! At last, sorang mamat India ni yang layanannya super gitew..entertain kami dari pemilihan kain hinggalah selesai.
 
Ingatkan tang tu jer kepoyoan yang aku jumpa..Masa customer yang dia layan tu nak balik...customer tu tetiba bersuara agak lantang "Next time..tak payah la panggil I Datin yer..panggil biasa-biasa jer" (repeat 2x hokey) . Intentionnya of coz la nak bagi kami sekeluarga yg dengar sebab cuma family aku dengan family dia jer ada kat situ..OMG!! terserlah kepoyoannya..
 
 
Hasil carian imej untuk muka poyo
 
Sesuai  ni..
 
Aku buat tak dengar jer..sibuk memilih sut untuk hubby aku...Mungkin tak puashati kot..sekali lagi dia ulang lagi..pasal title Dato Datin dia tu...Aku dah nak tergelak..sungguh ko!. Agaknya dia ni baru dapat title kut..tu yang gebang semacam tu.
 
Apa la sangat title ko tu makcik Senah oi...Orang kat luar tu bersepah title cam ko tu..tak havoc cam ayam nak bertelur riuh pun??...Sian aku tengok manusia cam ni...Gila sungguh pangkat duniawi ni...
Cik Senah...for your info...akak yang bukan bergelar Datin pun MAMPU tempah baju kat kedai yang sama dengan ko.. So apa yang kelas sangat sampai ko nak berkokok dalam kedai tu pasal title Datin ko tu?

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com