Wednesday, July 12, 2017

KU SANGKA BAIK...RUPANYA HATI CAM BANGKAI

Letih bila bercakap tentang orang yg suka tikam belakang ni kan..tapi akak tetap nak citer gak..sekurang-kurangnya jadi panduan kat korang blogger & reader..hati2 dengan siapa juga di sekeliling kita. Biar pun orang tu nampak baik..solat tak tinggal..puasa dan berzakat bagai tapi mulut Subhanaullah tak reti nak  jaga!

Keja dia sehari-hari mencari salah orang jer...ate tak berkoje ..apalagi nak dibuat..buat ketupat palas ler kan?? Setengah tu plak rasa diri tu alim dan tak layak bergaul dengan mereka yang amalan solatnya cam zebra crossing (berbelang-belang lerr). Family dia jer lah ahli syurga kat akhirat sok gamaknya...

Setahu akak yang jahil ni..Islam mengajar kita untuk mengajak atau mengajar manusia kearah kebaikan tu dengan cara yang berhemah bukan dengan cara ko menyisihkan orang-orang macam ni. And one more thing..jangan lupa yer...HIDAYAH tu milik Allah... Tak mustahil kalau Allah beri hidayah untuk mereka dan mereka jadi jauh lebih baik dari ko yang mulut dan fikiran suka mengata dan mencerca tu...hadamkan baik2 apa yang akak cakap ni ..

Sapa-sapa yang suka memfitnah tu...bawak2 bertaubat...ko memang solat kan?. Hah..perbanyakkan solat taubat agar Tuhan bersihkan hati ko yang kotor tu. Dari suka mengata..baiklah ko berzikir sebab banyak pahala ko boleh dapat. Ditakuti...masa ko tengah asyik jadi Kiah dan mamat propa dok bertandang dari rumah ke rumah bercerita yang bukan2 tu...tup2 ajal ko sampai! Tak sempat ngucap dan mati dalam keadaan hina camtu...ko nak ker?

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com