Sunday, December 17, 2017

DAH TUNAI YANG RUKUN...

Hari Sabtu kelmarin..jadual akak padat dik..(mengalahkan wakil rakyat plak)..Eik sapa kata orang pompuan  ni tak bz? Pepagi akak berkejar ke kelas Haji di Masjid Amaniah di Gombak bersama adik akak...sampai la ke pukul 11.30. 

Habis jer kelas, kami terus bergegas ke CIMB Sri Gombak untuk urusan mengeluarkan penyata EPF. Kebetulan CIMB buka sebab mereka ada program "Gerak Gempur" katanya..Akak amik peluang buat credit card menggantikan kad yang hilang di curi malaun tempohari.

Kemudian kami terus ke Pusat Zakat...memandangkan hari ni jer dah 17hb..akak tak mo bertangguh lagi sebab takut kalau buat last minit ni ..ada jer halangannya nanti. Pihak kakitangan zakat ni memang frendly dan uolls jangan risau kalau tak tau camner nak mengira zakat pendapatan atau zakat apa jua. Mereka sedia membantu memberi penerangan dan bagaiman membuat kiraan.



Alhamdulillah..akak dah selesai menunaikan tanggungjawab sebagai seorang Islam. Muga zakat yang dikeluarkan tu sedikit sebanyak dapat membantu mereka yang memerlukan. Ada rasa satu kepuasan yang akak sukar gambarkan setiap kali selesai membayar zakat atau memberi sedekah..

Untuk pengetahuan semua, kauter zakat dibuka 7hari seminggu. So tak der alasan untuk korang cuai membayar zakat ni yer.. Insya Allah sedikit wang yang dikeluarkan..ada bahagian yang uolls dapat walaupun bukan di dunia ..mungkin di akhirat kelak ganjarannya...




No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com