Sunday, December 3, 2017

PSSSTTT...ADA ORANG TU KANNNN.....

Dulu akak kalau tengok Pak Haji dan Mak Hajah ni cukup hormat malah memuliakan orang-orang camni. Yerlah kan..baru balik dari tanah suci Mekah..dalam diri tu ibarat kain putih yang suci bersih tanpa noda dan dosa.

Tapi sayangnya anggapan akak salah sebab tak semua orang yang balik tanah Mekah tu berubah jadi baik dan bertambah baik. Mungkin disebabkan nawaitu atau niat korang nak ke Mekah tu. Ada tu setakat nak dapatkan title Haji dan Hajah utk lekat kat weeding card anak jer...nampak la stail sket kan..Harap nak dapat Datuk atau Datin ..jauh panggang dari api...

Kisah tentang orang yg bergelar Haji dan Hajjah ni yang makin teruk perangainya sekembalinya dari Mekah ni berlaku depan mata akak. Rasanya akak yang belum penah ke Tanah Suci pun tak tergamak mengambil hak orang lain tanpa IZIN. Tapi makhluk sorang ni dah la menidakkan hak kami selama ini..tanah yang terang-terang milik kami diceroboh..yer la kan..dulu dia sekolah tak tinggi..nak mengukur pun tak reti..tu yang dok main pacak je rumah sampai masuk tanah orang dan tanpa rasa bersalah mendiamkan perkara tersebut. Dah kantoi, baru la muka tak malu tu nak mengaku...

Paling teruk keja Mak Aji ni..sekarang tanah yang tinggal baki sedikit tu pun dah di ambil untuk bercucuk tanam. Rasa-rasanya dia ni belajar ke hukum hakam? Sedar tak yang jika ko makan hasil tanaman yang ko tanam di tanah orang tanpa izin warisnya..HARAM HUKUMnya.

Nampak nyata dah sikap Mak aji sorang ni yang tak penah puas mengaut reta orang lain...dan dengan sikit pun tak memikirkan nyawa dia dah hampir nak ke penghujung!. Cuma satu jer akak nak cakap sebab akak tau balaci dia baca blog akak ni... Setiap inci hak kami yang ko ambil dan guna tanpa izin kami tak halalkan dunia dan akhirat. Muga Allah turunkan azab ke atas kehidupan ko dan pada saat kematian ko yang suka makan harta orang lain macam ni. Pantun 2 kerat untuk Mak Aji yg tak takut azab kubur ni..

                                             Jeragat hitam penuh di muka
                                             Tak takut ke masuk Neraka?👹

                                              Sebelah putih sebelah sopak
                                              Aik! Kassim Baba membolot  nampak??😏


                                              Kalau tak de buat cara tak der
                                              Jgn reta orang reta dia...(Nampak nau sengkeknyer)

1 comment:

  1. Belom dapat Haji Mabrur la jadi cam ni...

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com