Thursday, January 31, 2019

IMPIANKU SUATU HARI KELAK

Semua orang punya impian dalam hidup ini tak terkecuali aku. Tapi impian aku kali ini adalah untuk melihat kebahagiaan terpancar pada wajah insan-insan yang kekurangan. Syukur bila Allah anugerahkan rezeki yang melimpah ruah buat kami selama ini.

Kerana tu lah aku punya impian untuk berbagi rezeki dengan orang seperti mereka . Mungkin secara permulaannya aku nak buat agihan makanan seperti mana yg syarikat aku pernah lakukan satu ketika dulu. Ianya benar-benar menyentuh hati aku bila melalui lorong-lorong sekitar Chow Kit ..bilamana berhadapan dengan mereka yang kelaparan dan tiada tempat perlindungan dari hujan dan panas. 
Semua tu membuat aku insaf, betapa beruntungnya kita berbanding mereka ni.

Aku juga punya cita-cita menubuhkan Yayasan untuk anak-anak yatim dan juga manusia gelandangan  dengan menyediakan biasiswa untuk anak2 melanjutkan pelajaran mereka dan memberi pekerjaan buat mereka yang tidak punya mata pencarian.

Mungkin aku ingin menubuhkan satu empayar perniagaan seperti Dato Rosyam Noor dan memberi peluang pekerjaan kepada mereka ini. Bukan nama yang dicari tapi aku puas bila aku dapat memberikan atau berkongsi kebahagiaan dengan insan-insan di luar sana.

 Mohon agar Allah mengabulkan niat murni aku ini dan tak mustahil kan ianya jadi kenyataan satu hari nanti...Doakan untuk aku yer...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com