Monday, January 14, 2019

PEHAL LA MINAH SORANG NI..

Tahun 2019 ni akak berazam nak slow down dari tahun-tahun lepas. Nak jadi isteri yg solehah dan ibu yang sejati buat anak bujang dan anak dara akak nan sepasang ni.
Tapi tu la kan..banyak plak dugaan nya..makin kita membersihkan hati ni dari prasangka dan sifat marah..makin datang macam-macam ujian dariNya.

Akak tak faham la motif minah ni rajin nau hantar wasap kat hp husband akak almost setiap hari. Memang la tak de ayat-ayat cinta tapi biasalah spesis camni sering menggunakan ayat-ayat ketuhanan dan ala-ala caring kat hubby hakak. Plus hantar plak gambar dia tersenyum mengoda kat hp hubby aku tu! Pelik tu..wasap group ada..nape tak gunakan dan ko hantar la kat situ ayat2 doa ko tu supaya semua orang dapat kan?? Pehal lak kat laki aku sorang?

Yang tambah suspicious tu bila akak baca status dia..cam ala-ala ada masalah jer dengan laki dia...selalu gak post ayat yang dia tu tengah "jiwa lara" gitu. For your information, hubby aku tu tak reti bab-bab nak memujuk rayu ni. Aku ni dah masuk 26 tahun kahwin pun..kalau merajuk dengan dia..pujuk hati sendiri tau..tak de maknanya ko tunggu dia datang pujuk ko!

Sekarang baru akak faham nape la kebanyakan lelaki tak suka kalau wife dia buat reunion ni..Ni lah jadinya..boleh plak dia corner ke laki orang lak..Laki dia nak campak ke mana tah?.Aku ni malas sebenarnya nak cari gaduh...sound menyaun ni..kang kata aku cemburu buta lak..Tapi kalau dah sampai hantar gambar kat personal hp tu ape ke jadahnya..

In fact penah aku perli dia kat fb...tapi buat dono jew..Memang la kan..kalau dia kata dia faham..rugi plak tak leh menghantar wasap dan gambar mengoda lagi...Saja nak bagi tau..kengkadang akak rajin gak buat "pembersihan" hp hubby akak tu..Rasa2 message "sampah" tu akak deletekan aje..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com