Sunday, January 27, 2019

YANG TERLIHAT TAK SEMESTINYA REALITI

Kadang-kadang kita selalu rasa kehidupan orang disekeliling kita jauh lebih sempurna dah bahagia berbanding kita..Suami isteri nampak loving dan romantis tapi itu semua tak mencerminkan realiti kehidupan mereka.

Lama dah aku tak bukak blog idola aku yg satu ni..tup-tup terbaca plak rumahtangga dia goyah..Kalau tengok dalam blog dia..mesra bukan main husband dia mengulit sana sini tapi tup2 kuar cite yang buat aku pun sedih beb...

Cuba ko bayangkan..time anniversary..ko celebrate sengsorang..usahkata hadiah..wish pun tidak...Paling tak boleh terima bila si suami sanggup sia-sia isteri yang dah banyak berkorban untuk dia..

Memang la ..dalam rumahtangga ni kena ada gaduh-gaduh manja..tapi pls okey..aku pantang jantan yang suka naik tangan pada isteri dia!. Nampak nau dayus nyer suami cam gitu bila ko cuma berani dengan kaum yang lemah.

Untuk lelaki di luar sana (termasuk ler suami hakak yang memang tak penah baca blog akak ni)...kami kaum isteri tak mintak pun diberikan hadiah yang mahal-mahal (tapi kalau nak bagi tu..silakan..ai terima dgn hati terbuka) cukup sekadar ingatan dan kasihsayang . 

Berbicara la dengan bahasa yang lemah lembut sekiranya nak menegur kesalahan atau kelemahan sang isteri..Bukan asal gaduh sket..sebut perkataan cerai yang di benci Allah.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com