Monday, June 8, 2020

PERANGAI PELIK JIRANKU..

Duduk di rumah teres ni biasa lah kan..rumah dekat2...sebelah sebelah.. Pada aku okay jer dan aku lalui lebih 25 tahun dah rasanya menetap di rumah ni. Aman damai dengan kehijauan bukit dan enviroment yang nyaman di sini.

Tapi semua tu hilang bila neighbour depan umah aku ni berpindah ke sini. Rumah dia sendiri kot..sebab sebelum ni penyewa yang duduk. Apa yang pelik mengenai jiran aku ni ialah anak lelaki dia (Bukan budak kecik yer tapi dah dewasa ..tak pasti dah kahwin ke belum) .Setiap kali aku keluar menyapu atau menyiram pokok bunga di porch kami, dia akan berdiri memerhati aku dan terkadang tu sampai berdiri di luar pagar rumah dia.

Sebelum ni tak de la aku ambik port sangat. Mungkin kebetulan kot kan?. Penah satu ketika tu, tengah aku basuh kereta, tetiba mata aku tertumpu kat tingkap atas rumah dia..Dia berdiri kat tingkap tu memerhatikan aku!. Lama weh..dari mula aku basuh kereta sampaikan aku mengelap..dia masih berdiri kat situ. Sudahnya, aku masuk ke dalam sambil tangan aku pegang hp dan menghala ke arah dia! Saja aku nak snap gambar dia dan nak post kat blog aku ni! Huh! dia perasan aku nak tangkap gambar dia..cepat2 dia tarik langsir tutup tingkap bilik tu! Ha ha..tau ko takut yer..mengintai bini orang tak plak malu!

Semalam punya citer,,sama gak akak basuh kereta..kereta dia baru sampai depan rumah..Apa motif dia parking depan rumahnya sedangkan boleh je masuk kereta dalam porch. Cam biasa, dia berdiri di belakang bonet yang dah terbuka tapi barang tak jugak keluar..dia memerhatikan akak mcm tak pernah menengok orang mencuci kereta! Anak akak yang kebetulan menemani akak di luar cepat2 memanggil abangnya di dalam. 

Ha! ha! bila anak bujang akak keluar, dia dan2 berpaling ke belakang..berdiri mengadap rumah dia..(kecut perut kot ..tenah dok asyik sekodeng orang tetiba bodyguard akak keluar..😜.Cepat2 dia ambik barang2 dalam bonet dia dan masuk ke dalam rumah!

Kalau korang ada jiran yang macam ni..apa korang akan buat??cuba share sket dengan aku..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com