Monday, June 8, 2020

STORY MORY MASA PKP NI...

Nak story sket pasal PKP due to COVID 19 ni.. Memula PM announce dok umah start 18/3 tu..seriously hakak di antara manusia yang suka bebenor dapat cuti.. Apa tidaknya.. tak payah nak ngadap jammed hari-hari kann..

Rupanya tak seindah yang dibayangkan..Baru seminggu duduk di rumah, masya Allah mati kutu akak dik non|! Apa tidaknya..celik mata time solat subuh..akak prepare breakfast untuk kami 4 beranak plus emak yg duduk dgn kami lepas buat check up susulan di Ampang Puteri hari tu. Dalam time PKP ni la dia desak adik aku nak bertukar angin plak ke sini. Untung tak kena tangkap mak hajah sorang ni.

Sepanjang PKP ni , keja aku dok masak jer la...sebab mak hajah ni request macam-macam. So ikutkan ajer lah. Eh dah lari plak cite aku ni..nak cite nape aku kata tak seindah yang dibayangkan kan??Mana taknya dok umah tapi tak leh keluar melainkan ada hal-hal yg memerlukan ko keluar je..
Akak ingat dah dapat cuti ni la akak nak plan membeli barangan wedding si teruna kesayangan sorang ni. Pun tak boleh sebab tak dibenarkan.

Terfikir aku camner lah kalau aku retired sok yer??Dok umah cenggini ..makan tido..makan peh tu tido..hish! mau nyanyuk cepat akak cam ni! Sudahnya akak isi masa lapang dengan bercucuk tanam. Hik hik! rumah teres tang mana tanah yang nak dicucuk ?? Sudahnya akak tanam dalam pasu tanaman seperti cili, peria dan daum kesum. Tapi daum kesum akak mati sebab cik hubby ni dok menyiram pokok tu mcm nak mandi..Mati daum kesum hakak..huhu. Nanti akak share yer besor mana dah pokok peria aku yang menjalar  dengan jayanya.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com